جدا خوابیدن زن و شوهر | چرا مرد یا زن نباید تنها بخوابد ؟
نوشته شده توسط : ذهن نو

 

جدا خوابیدن زن و شوهر موضوعی است که می‌تواند با دلایل مختلفی مانند مشکلات ارتباطی و عاطفی میان زوجین، اختلالات خواب به‌ویژه خروپف کردن همسر یا حتی نگه‌داری از کودکان اتفاق بیفتد. با توجه به دلایل جدا خوابیدن و مدت زمان حل آن، این مسئله می‌تواند موقت یا دائم باشد. اگرچه برخی اوقات جدا خوابیدن از همسر حتی می‌تواند به سلامت ارتباط شما کمک کند اما بااین‌حال اکثر روانشناسان معتقدند که پیامدهای منفی این موضوع بیشتر از اتفاقات مثبتی است که به دنبال آن ایجاد می‌شود. با شناسایی دلایل جدا خوابیدن و کمک گرفتن از یک فرد متخصص، می‌توانید این مساله را برطرف سازید و یا در جهت کاهش مشکلات ناشی از آن گام بردارید.

 

 

مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدمات 

 

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

 

مشاوره تلفنی - مشاوره تلفنی خانواده - مشاوره تلفنی ازدواج - مشاوره تلفنی خیانت - مشاوره تلفنی کودک - مشاوره تلفنی جنسی - مشاوره تلفنی ترک اعتیاد - مشاوره شغلی تلفنی - مشاوره تلفنی تحصیلی - مشاوره حضوری - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خیانت - مشاوره کودک - مشاوره جنسی - مشاوره ترک اعتیاد - مشاوره شغلیمشاوره تحصیلی

از جمله مهمترین موضوعاتی که شما باید بر روی آن ها 

ترک تریاک - ترک متادون - ماده مخدر گل - ترک ترامادول - تربیت کودک - تست اعتیاد - ترک اعتیاد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگی - علائم افسردگی - روانشناسی کودک - ملاک انتخاب همسر 

 

 

منبع:

جدا خوابیدن زن و شوهر

 چرا مرد یا زن نباید تنها بخوابد ؟

 

جدا خوابیدن زن و شوهر و دلایل آن

اگرچه بسیاری از زوجین به بهداشت اتاق‌خواب و ارتباط جسمی و جنسی خود توجه بسیاری دارند اما بااین‌حال برخی دیگر از همسران نیز بنا به دلایلی محل خواب خود را از همسرشان جدا می‌کنند. جدا خوابیدن زن و شوهر می‌تواند با توافق و رضایت هر دو طرف اتفاق بیفتد و یا یکی از آن‌ها بدون توجه به نیازها و خواسته طرف مقابل دراین‌باره تصمیم بگیرد. درعین‌حال برخی زوجین نیز به دلیل اختلالات خواب یکی از آن‌ها همچون صحبت کردن در خواب یا خروپف و یا حتی نگهداری از فرزند بیمار خود برخلاف میلشان به این جدایی تن می‌دهند.

در شرایطی که هر دو طرف و یا یکی از آن‌ها با جدا کردن محل خواب موافق نباشد، باید به فکر راه چاره‌ای برای بازگرداندن شرایط به وضعیت نخست و یا استفاده از راهکارهایی برای جلوگیری از آسیب دیدن ارتباط عاطفی و جنسی زوجین بود. کمک گرفتن از مشاورین خانواده در این شرایط می‌تواند تا حد زیادی شما را با راهکارهای لازم برای مدیریت شرایط آشنا کند.

 

تماس با مشاور

جدا خوابیدن زن و شوهر | پیامدهای مثبت و منفی

اگرچه تقریباً در تمامی فرهنگ‌ها این انتظار وجود دارد که زوجین محل خواب یکسانی داشته باشند اما بااین‌حال شاید در برخی مواقع جدا خوابیدن زن و شوهر بتواند نتایج مثبتی را نیز به همراه داشته باشد. برای مثال هنگامی‌که اختلالات خواب و یا حتی تفاوت در زمان خواب‌وبیداری باعث کیفیت پایین خواب یکی از طرفین شود این موضوع می‌تواند دلیلی برای شروع اختلافات و دلخوری‌ها در روز بعد باشد. جدا کردن محل خواب در این شرایط علاوه بر اینکه کیفیت خواب آن‌ها را بهبود می‌بخشد، از بروز برخی مشاجرات و دلخوری‌ها نیز جلوگیری خواهد کرد. بااین‌حال تغییر شرایط معمول و مورد انتظار زندگی می‌تواند پیامدهای منفی را نیز به همراه داشته باشد که در ادامه راجع به آن‌ها صحبت خواهیم کرد.

1. افزایش احتمال خیانت

یکی از اولین و رایج‌ترین پیامدهایی که به دنبال جدا خوابیدن زن و شوهر ایجاد می‌شود افزایش احتمال خیانت است. بی‌توجهی به نیازهای جنسی همسر که معمولاً به دنبال جدا کردن محل خواب ایجاد خواهد شد باعث می‌شود تا هریک از زوجین به دنبال راه‌های دیگری برای رفع نیازهای جنسی خود باشد و این می‌تواند افزایش احتمال خیانت‌های زناشویی را به همراه داشته باشد. برای کسب اطلاعات در زمینه مشاوره جنسی کلیک کنید. 

2. کاهش ارتباط میان زوجین

جدا کردن محل خواب و کاهش ارتباط جنسی تا حد زیادی می‌تواند روابط عاطفی شما را نیز کاهش دهد. به‌طورکلی هم خوابی با همسر و برقراری ارتباط عاطفی در پایان روز فواید بسیاری برای سلامت جسمی و روحی زوجین به همراه دارد. در آغوش کشیدن یکدیگر و استفاده از کلمات محبت‌آمیز می‌تواند خستگی یک روز کاری را از شما و همسرتان دور کرده و انگیزه‌ای برای تلاش‌های آینده در اختیارتان بگذارد اما کاهش ارتباط شما می‌تواند این انگیزه‌ها و حتی ارتباط عاطفی شما را تحت تأثیر خود قرار دهد.

3. جدا خوابیدن زن و شوهر | تأثیر منفی بر فرزندان

کیفیت ارتباط میان شما و همسرتان تأثیر بسیاری بر رشد هیجانی فرزندان، سلامت روحی آن‌ها و همین‌طور موفقیتشان در زندگی زناشویی خواهد داشت. درصورتی‌که شما و همسرتان به هر دلیلی محل خوابتان را از یکدیگر جدا کنید و حتی در شرایطی که خودتان با این موضوع مشکلی نداشته باشید، فرزندانتان از این مسئله آسیب خواهند دید.

 

راهکارهایی برای پایان دادن به جدا خوابیدن زن و شوهر

اگر احساس می‌کنید جدا کردن محل خوابتان از همسر مشکلاتی را در ارتباط عاطفی و جنسی شما ایجاد کرده، بهتر است به دنبال راهکارهایی برای تغییر شرایط باشید. ازجمله مسائلی که در این زمینه باید به آن‌ها توجه داشته باشید عبارتند از:

1. علت اصلی را درمان کنید

نخستین سؤالی که باید به آن پاسخ دهید این است که چرا محل خوابتان را از یکدیگر جدا کرده‌اید؟ اگر دلیل شما برای این موضوع اختلالات خواب، تفاوت در چرخه خواب یا هر موضوع دیگری به‌غیراز مشکلات ارتباطی است، باید برای رفع آن‌ها اقدام نمایید. روانشناسان می‌توانند راهکارهای مناسبی را درزمینهٔ اختلالاتی مانند کابوس دیدن، بی‌نظمی در چرخه خواب یا سایر مشکلات در اختیارتان بگذارند. اما اگر مشکلات ارتباطی باعث بروز این مسئله میان شما و همسرتان شده، بهتر است تلاش کنید تا از طریق گفت‌وگوی مناسب با یکدیگر این مشکلات را برطرف نمایید. درصورتی‌که احساس می‌کنید مشکلات میان شما و همسرتان بیش از آن است که بتوانید با یکدیگر به نتیجه مطلوب برسید بهتر است از یک مشاور خانواده کمک بگیرید.

2. با همسرتان صحبت کنید

اگر جدا شدن محل خواب شما و همسرتان برخلاف میل شما اتفاق افتاده یا در حال حاضر از تصمیم خود پشیمان شده‌اید، بهتر است دراین‌باره با همسرتان صحبت کنید و احساسات خود را برای وی توضیح دهید. به خاطر داشته باشید که رفتارهایی مانند لج کردن یا قهر و پرخاشگری برای رسیدن به هدف، شما را به خواسته‌هایتان نخواهد رساند و باید در یک فضای مسالمت‌آمیز با همسرتان راجع به این موضوع گفت‌وگو کنید.

3. جدا خوابیدن زن و شوهر | رابطه جنسی را منتفی نکنید

در شرایطی که به هر دلیلی مجبورید از همسرتان جدا بخوابید، تا حد امکان تلاش کنید ارتباط جسمی و جنسی میانتان دچار مشکل نشود. حتی سعی کنید بیش از گذشته به این موضوع توجه داشته باشید و برای آن برنامه‌ریزی کنید. در غیر این صورت شما زندگی زناشویی خود را در معرض خطرات بسیاری قرار خواهید داد.

4. از یک مشاور کمک بگیرید

روانشناسان خانواده تا حد زیادی می‌توانند برای برطرف کردن مشکلات درون خانواده به شما کمک کنند. برای مثال اگر میان شما و همسرتان به دلایل مختلف دلخوری‌هایی ایجادشده و یا احساس می‌کنید که نمی‌توانید در یک فضای مسالمت‌آمیز باهم راجع به دیدگاه‌هایتان صحبت کنید، می‌توانید با کمک گرفتن از مشاورین خانواده به این مشکلات خاتمه دهید. برای کسب اطلاعات در زمینه مشاوره خانواده کلیک کنید. 

یکی دیگر از دلایلی که باعث جدا خوابیدن زن و شوهر از یکدیگر می‌شود، بالا رفتن سن و کاهش نیازهای جنسی است که در بسیاری از زوجین باعث می‌شود تا زندگی مشترک آن‌ها بیشتر رنگ و بوی عادت به خود بگیرد و این موضوع می‌تواند حتی باعث جدا شدن محل خواب یا پایان دادن به ارتباط جنسی میان زوجین باشد. مشاورین خانواده می‌توانند به شما کمک کنند تا صرف‌نظر از بازه سنی که در آن قرار دارید، فضای زندگی مشترک خود را زنده و با‌نشاط نگه دارید.

نارضایتی‌های جنسی یکی دیگر از دلایلی است که می‌تواند باعث جدا خوابیدن زن و شوهر باشد و مشکلات بسیاری را در روابط عاطفی ایجاد نماید. درصورتی‌که احساس می‌کنید این موضوع یکی از دلایلی است که باعث آسیب دیدن رابطه میان شما و همسرتان شده است، می‌توانید با افزایش اطلاعات خود راجع به نیازهای جنسی طرف مقابل و همین‌طور استفاده از تکنیک‌های مختلف همچون ماساژ جنسی شرایط مطلوب را به رابطه عاطفی خود بازگردانید. روانشناسان متخصص درزمینهٔ مسائل جنسی نیز می‌توانند در این شرایط به شما کمک کنند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مسائل زناشویی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره جنسی تلفنی از طریق شماره 02166419012 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول

جدا خوابیدن زن و شوهر چه مشکلاتی را به همراه دارد؟

کاهش ارتباط عاطفی و صمیمیت میان زوجین، افزایش احتمال خیانت و همین طور آسیب دیدن روحی فرزندان از جمله پیامدهای جدا خوابیدن زن و شوهر هست.

چطور می توانم همسرم را از جدا کردم محل خواب منصرف کنم؟

بهتر است در یک شرایط مناسب با همسرتان راجع به خواست های خود صحبت کنیدو به او بفهمانید که چرا از این موضوع ناراحت هستید. در جهت رفع مسائل برآیید.

 

شماره تماس ذهن نو

منبع:

جدا خوابیدن زن و شوهر

 چرا مرد یا زن نباید تنها بخوابد ؟





:: بازدید از این مطلب : 531
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: